ما در فضاهای منفی حرکت می کنیم و در فضاهای مثبت، ساکن می شویم.
اشکال و کیفیت های فضای معماری، تاثیر زیادی بر تجربه و رفتار انسان دارد. ما ترجیح می دهیم که در محیط هایی که ساخته ایم زندگی کنیم و نه دیوار ها، سقف ها و ستون هایی که آن را شکل داده اند. فضاهای مثبت تقریبا همیشه برای تعاملات اجتماعی و وقت گذراندن انتخاب می شوند در حالی که فضاهای منفی، بیشتر از ساکن شدن، حس حرکت را ایجاد می کنند.
کاربرد در طراحی مرحله: به نظرم کم کم داریم به جاهایی می رسیم که می توان کاربردهای صریحی از موضوعات کتاب در طراحی مرحله پیدا کرد! مثلا به کمک نکته ی این بخش می توان دقیقتر به این سوال فکر کرد که چطور می توان به کمک عناصر معماری، به بازیکن گفت که باید در یک مرحله توقف کند و کاری را انجام دهد، و در مرحله ای دیگر به حرکت خود ادامه دهد.
درس دهم-اهمیت نحوه ی ورود در تجربه ی فضا- کتاب ۱۰۱ نکته که در مدرسه معماری آموختم
درس هفتم-ساختمان های شهری و حومه ای- کتاب ۱۰۱ نکته که در مدرسه معماری آموختم
درس ششم-یادگیری از فضا!- کتاب ۱۰۱ نکته که در مدرسه معماری آموختم
درس پنجم-solid-void theory- کتاب ۱۰۱ نکته که در مدرسه معماری آموختم
مرحله ,توان ,فضاهای ,معماری، ,کتاب ,کم ,می توان ,که در ,هایی که ,کنیم و ,و در
درباره این سایت